Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Ekipa 4 Kontynenty na Baltic Sail - 01-03.07.2016 r. 03 Lipiec 2016

Na pokładzie s/y Wołodyjowski na organizowanym przez Agatę Kos (4K) rejsie zebrała się ekipa 4K oraz zaprzyjaźnione z nią osoby. Tak więc pod salingiem zawisła bandera Fundacji i w nocy z piątku na sobotę zaczął się rejs, którego zwieńczeniem miał być udział w paradzie jachtów i żaglowców w ramach Baltic Sail 2016.

Sobota okazała się dość ciekawym dniem. Po wyjściu z Jacht Klub Północny pożeglowaliśmy za Hel. Zaczęło się od upalnego południa, ale w ciągu dnia przetaczały się nad nami burze. Nie przeszkodziło to nam jednak fajnie pożeglować, poćwiczyć „człowieka za burtą” oraz wypróbować środki pirotechniczne. Ale późnym wieczorem przyszedł sztormowy front. Już witaliśmy się z Helem, by przeczekać trudne warunki, kiedy nagle, w jednej chwili uderzyła w nas 9. Grot poszedł w strzępy, urwana dryfkotwa. No i poszło za burty na cumach wszystko co było: opony, drabinka, pojemnik na wodę, skrzynki na warzywa, a nawet kosz na śmieci. Wszystko po to, aby zmniejszyć dryfowanie i uzyskać niezbędny czas na konieczne naprawy. Po 4 h dryfowania założyliśmy zapasowego grota, no i podjęliśmy próbę powrotnego halsowania do Helu. Udało się tego dokonać o świcie następnego dnia, kiedy o 4 rano weszliśmy do portu.

Po 2 godzinach szybkiego postoju i niewystarczającego odpoczynku musieliśmy opuścić gościnną keję i ruszyć w drogę powrotną. Warunki zdecydowanie się poprawiły i można było bezpiecznie zmierzać na Motławę w Gdańsku, gdzie miały się odbyć główne uroczystości. Wchodząc w główki portu z dumą mijaliśmy wychodzące w morze jachty, gdyż mieliśmy za sobą wspaniałą żeglarską przygodę.

Po zrobieniu kursu aż pod sam Żuraw i pozdrowieniu tłumów turystów oraz znajomych z pozostałych jachtów obraliśmy kurs powrotny i późnym popołudniem dobiliśmy do naszej macierzystej mariny. Cumy na ląd, bagaże na pirs, no i czas wracać do domu.

Marek Rajtar

Foto: Marek Rajtar

Google

Fundacja 4 Kontynenty
Osiedle Widokowe 8/7 32-540 Trzebina (małopolskie)