Fundacja 4 Kontynenty
Arktyka 2017

Targi Wiatr i Woda 2017 w Warszawie za nami.

Targi Wiatr i Woda za nami

Możemy dziś podsumować targi, które naszym zdaniem powinny zmienić nazwę na Woda i Motorówki. Już na wejściu witały nas wielkie motorowe monstra, które mają swoich sympatyków, jednak nie w naszych osobach. Kolorowe łodzie motorowe prawie w całości wypełniały największą halę targów.W dwóch pozostałych halach zobaczyć można było zaledwie kilka jachtów żaglowych i bazar żeglarski.

Ale to właśnie targi Wiatr i Woda w Warszawie mają chyba największą magię i spotyka się na nich cały „wodny świat”. Tym razem można było natrafić na wiele osobistości żeglarstwa, posłuchać kilku ciekawych prezentacji czy pooglądać nowości w odzieży żeglarskiej. Spędziliśmy na targach dwa dni, głównie na spotkaniach, rozmowach i integracji.

Światowy dzień morza 17 marca – warto tę datę zapisać.

Tego dnia w Tawernie Korsarz odbył się koncert zespołów Z dala od Zgiełku oraz Mietek Folk Olsztyn. Przybyliśmy dość sporą ekipą i była to nasza pierwsza oficjalna wizyta w tym miejscu. Od samego początku było czuć żeglarski klimat. Gdy na scenę wkroczył zaprzyjaźniony zespół Z dala od Zgiełku, zaczęły się wspólne śpiewy. Anka (wokalistka zespołu) jak zawsze dała czadu a Misiek dzielnie walczył na akordeonie. Pomiędzy utworami odbywały się konkursy, na których jako nagrody rozdawaliśmy koszulki ufundowane przez Sail24.pl.

Na „Mietków”, którzy jadąc do Warszawy mieli przygodę, musieliśmy cierpliwie poczekać. Zepsuł im się bus pod Modlinem, ale w końcu dużo spóźnieni dotarli na miejsce i to jest najważniejsze. Mietkowie przenieśli nas na morza i oceany. Cała Tawerna Korsarz falowała w rytmie szant. Mietek Folk Olsztyn wymiatał na scenie. Nazwa zespołu jest odzwierciedleniem ich muzycznego talentu, który doceniła cała publiczność. Dla Nas też to była wyjątkowe wydarzenie, gdyż „Mietki” wystąpili w koszulkach Wyprawy Arktyka 2017 Śladami Ginących Lodowców. Jak się zapewne domyślacie, zabawa trwała do samego rana, a to dopiero był pierwszy dzień targów.

Drugiego dnia pogoda się strasznie popsuła, za oknem dosłownie szalały wiatr i woda, zrobiło się zimno. Oj coś ta Warszawa nie gościnna 🙂 Sobotni targowy dzień przebiegał pod dyktando spotkań.

Uważam, że największą gwiazdą targów była Laura Dekker, dziewczyna która wyruszyła w wyprawę dookołoa Ziemi w wieku 14 lat i sama opłynęła świat. Świetna prelekcja sprowadziła tłumy, które oczekiwały w długiej kolejce na autograf młodej żeglarki. Wydawnictwo Nautica wydało książkę Laury pt „Marzenie pewnej dziewczyny”, której nazwa bardzo znajomo brzmi dla Fundacji 4 Kontynenty. My wierzymy, że „Chcieć, znaczy móc!” a Laura to udowodniła.

Po długim targowym dniu, wieczorową porą udaliśmy się na koncert grupy Mechanicy Shanty w Tawernie Gniazdo Piratów. Od samego początku panowała żeglarska atmosfera.  Akustykiem koncertu był Krzysztof Kłos – jeden z naszych kapitanów, który poprowadzi jacht SY Bystrze podczas etapu B6: Tromso – Nordkapp – Tromso w naszej Wyprawie Arktyka 2017 Śladami Ginących Lodowców.

Po długim koncercie w tawernie nie zostało wiele osób. Zaczęliśmy integrację, podczas której Anka – wokalistka zespołu Z dala od Zgiełku – wykonała koncert unplugged sławnego utworu „jagódki”. I jak to bywa na takich spotkaniach zabawa trwała jeszcze do białego rana.

Po tak intensywnym weekendzie rozjechaliśmy się w niedzielę w 4 strony świata z kolejnymi planami na niedaleką przyszłość.

Targi Wiatr i Woda to rozpowszechnione już miejsce spotkań braci żeglarskiej. Niestety powoli z roku na rok stają się targami motorowodnymi. Może doczekamy się w naszym kraju prawdziwie żeglarskich targów kierowanych i dedykowanych żeglarzom.

Ekipa Fundacji 4 Kontynenty jak zawsze dopisała, integracja w Tawernach Korsarz i Gniazdo Piratów daje potencjał na kolejne działania.Mamy nadzieję, że już w nadchodzącym tygodniu spotkamy się z Wami na targach Forum Sportu i Biznesu Sportbiz 23-24 Marca na Stadionie Narodowym w Warszawie. Nasze stoisko znajdziecie w hali A.